Diablo 2 OBTIAZNOST
15. 8. 2008
OBTIAZNOSTI
V Diable 2 sú dokopy 3 úrovne obtiažností – Normal, Nightmare a Hell. Novo vytvorená postava však má na výber iba prvú – Normal. Nightmare obtiažnosť je postave sprístupnená po prejdení hry na Normal obtiažnosti a Hell po prejdení Nightmare. Dôvodov prečo neumožniť hráčom hrať na najťažšej obtiažnosti hneď od začiatku je niekoľko. Protivníci sú na vyšších obtiažnostiach rapídne silnejší a viac toho vydržia a čeliť im, pokiaľ máte nízky Level a nie veľmi dobré zbrane či brnenia, je prakticky nemožné. Ďaľším dôvodom je počítanie skúseností (experience), ale tomu sa venujeme na inom mieste. Poďme sa však pozrieť na konkrétne rozdiely, na ktoré v jednotlivých obtiažnostiach narazíte.
Normal
Na úspešné dokončenie normal obtiažnosti je potrebné zabiť Baala (tí ktorí si ešte nezadovážili skvelý datadisk Lord of Destruction končia normal obtiažnosť zabitím Diabla).
Ako odmenu za prejdenie hry na normal obtiažnosti sa odomkne možnosť vytvoriť novú Hardcore postavu (popis Hardcore módu nižšie). Vašemu zverencovi sa tiež pripíše pred meno titul a to konkrétne Slayer, v normálnej hre, alebo Destroyer pokiaľ ste obtiažnosť prešli v Hardcore móde. (Tituly sú trochu iné ako u pôvodného Diabla II)
Prejsť normal obtiažnosť naozaj nevyžaduje žiadne veľké úsilie, alebo sústredenie (Ak samozrejme nehráte hardcore, kde sa budete báť vbehnúť do nejednej jaskyne).
Nightmare
Nightmareobtiažnosť ukončíte rovnakým spôsobom, akým ste ukončili normal obtiažnosť, avšak cesta k víťazstvu už nebude taká jednodúcha ko minule. Čo sa teda mení?
Postih za smrť: Pokiaľ nehráte Hardcore postavu, u ktorej smrť znamená definitívny koniec hry, je postih za smrť nasledovný: 5% strata experience (nie z celej experience ale z množstva, ktoré je potrebné nazbierať na level-up) – matematicky vyjadrené je to: Strata = 5% z (Experience potrebná k dosiahnutiu ďaľšieho levelu - experience potrebná k dosiahnutiu momentálneho levelu) Po zodvihnutí svojej mŕtvoly (nie však po reštarte) dostanete polovicu stratenej experience späť.
Rýchlejšie Levelupy – pokiaľ je Vaša postava niekde medzi levelom 26 a 50 (detaily v informáciách o Experience)
Vypadávajú lepšie predmety – šanca, že vypadne lepšia trieda predmetu (exceptional item) sa zvýší z 0 na 5%, pri bossákoch dokonca na 10%
Vašej postave sa obmedzia schopnosti – všetky rezistancie klesnú o 40% (klesnú aj do mínusu). Life/mana leech, doba zmrazenia/spomalenia zmrazením (príšer), pôsobenie kúziel ktoré ovplyvňujú správanie protivníkov (confusion, conversion, dim vision atď) sú obmedzené na polovicu trvaním alebo účinnosťou. Toto platí aj pre bojovníkov ktorých ste si najali.
Protivníci naberajú silu – Protivníkom sa zvýší health, damage, chance to hit a rezistancie, všetky skilly, ktoré používajú sú o 3 body rýchlejšie, začínajú byť imúnne proti niektorým typom útokov a unikátni protivníci majú o jednu schopnosť viac (ako napríklad stoneskin, teleportation atď). Jediná výhoda je, že za nich hrdina dostane viac experience (kvôli faktu, že každý protivník je o 33 levelov lepší ako na normálnej obtiažnosti).
Titul – Po prejdení Nightmare obtiažnosti postava dostane titul Champion, alebo Conqueror (v prípade, že sa jedná o Hardcore postavu)
Hell
Hell obtiažnosť je už naozajstná výzva. Schopnosti hrdinu sú drasticky znížené a protivníci získavajú obrovskú silu. Prejdenie hry na hell obiažnosti sa podarí iba tým zdatnejším hráčom. Konkrétne zmeny:
Postih za smrť: sa zvyšuje z 5 na 10%, experience sa stráca rovnakým vzorcom ako pri nightmare obtiažnosti a vrátenie polovice stratenej experience po zdvihnutí vlastnej mŕtvoly našťastie ostáva.
Rýchlejšie level-upy: pokiaľ je Vaša postava niekde medzi levelom 51 a 75 (detaily v informáciách o Experience). Po leveli 75 sa nové levely získavajú podstatne ťažšie.
Padajú sakra-lepšie veci: Všeobecná šanca, že nájdete magické veci je rapídne zvýšená a šanca, že vypadnuté veci budú o triedu lepšie, ako tie normálne sa zvušuje z 5% na nightmari na 10%, pričom tuhší protivníci majú 20% šancu, že Vás za svoju smrť odmenia takýmto predmetom.
Z Vašej postavy je kripel: Rezistancie sú znížené o 100%, mana/life leech ostáva na polovičnej efektivite a Zmrazenie, či kúzla ovplyvňujúce správanie protivníkov sú znížené až o tri štvrtiny. Toto platí aj pre bojovníkov ktorých ste si najali.
Protivníci sú diablolskí: Protivníkom sa ako obyčajne ešte viacej zvýší health, damage, chance to hit a rezistancie, všetky skilly, ktoré používajú sú o 7 bodov lepšie (oproti normálnej obtiažnosti). Každý protivník je teraz imúnny proti nejakému typu útoku a unikátni protivníci majú o dve schopnosti viac. Akoby to nestačilo, každý protivník je na 50% odolný voči fyzickému útoku – tj. Útok obyčajným mečom mu uberá len polovicu z toho čo by mal uberať. Viacej experience si za ich zabitie hrdina však vychutná (kvôli faktu, že každý protivník je o 66 levelov lepší ako na normálnej obtiažnosti).
Titul – Po prejdení Hell obtiažnosti postava dostane konečný titul Patriarch (pokiaľ sa jedná o mužskú postavu), Matriarch (pokiaľ sa jedná o ženskú postavu), alebo Guardian (bez ohľadu na pohlavie, v prípade, že sa jedná o Hardcore postavu)
Hardcore
Hardcore mód bol už v tomto texte niekoľko krát spomenutý. Tí čo hrajú Diablo II už nejakú dobu budú s týmto termínom pravdepodobne oboznámení. Pre tých ostatných treba pripomenúť, že Hardcore postava sa dá vytvoriť až po prejdení Diabla II na normal obtiažnosti. Podstata hardcoru spočíva v tom, že pokiaľ Vaša postava zomrie, je po nej navždy. Veci, ktoré postava vlastnila sú stratené, a postavu o ktorú ste sa tak starali už neuvidíte.
Práve preto je dôležité si rozmyslieť, či si Hardcore postavu vôbec založiť. Pokiaľ ide dokonca o postavu na closed Battle.nete (ktorá je uložená na serveroch Blizzardu a dá sa s ňou hrať iba online), je treba tento ťah premyslieť dvojnásobne. Druhá stránka mince je zážitok, ktorý si pri takomto hraní vychutnáte. Infarktové stavy, ktoré nastávajú v ohrození života postavy sa pre tých, čo to neskúsili len ťažko popisujú a pri hraní na Battle.nete Vám pekne vypracovaná Hardcore postava zaručí obdiv a závisť ostatních hráčov, aj napriek tomu, že Hardcore postavy nemôžu byť v jednej hre spolu s normálnymi, čiže žiadne bezpečné zbieranie pekných predmetov a následný obchod s Hardcore postavami sa nekoná.
Všetko, čo na Hardcore postave nájdete je vlastnoručne vybojované, alebo poskytnuté od iných Hardcore postáv.
V iných veciach sa hardcore postava v podstate nelíši. Napriek tomu, takéto postavy hrajú veľmi opatrne a pri ich vývoji je nutné veľa investovať do healthu (zdravia) postavy. Pravdepodobne najpopulárnejšia medzi takýmito postavami je Sorceresska, pretože sa zväčša nepribližuje veľmi blízko ku nepriateľom a získava tak oveľa dlhšiu životnosť.
Nakoniec priateľské upozornenie a pár tipov pre tých, ktorí sa odhodlajú založiť hardcore postavu na closed Battle.nete.
- Nie je dobré hrávať, pokiaľ vidíte, že odozva serverov nie je práve najlepšia. Môže sa tak ľahko stať, že hra sa Vám doma na krátku dobru zastaví (aj napriek tomu že na servere stále beží) a po krátkej chvíli zistíte, že vaša postava zomrela – lebo ste ju v inkriminovanom okramžiku nemohli ovládať.
- Investujte veľa bodov do zdravia, väčšinou je to to jediné čo Vám predĺži život.
- Hrajte opatrne – nie je veľmi rozumné vtrhnúť doprostred davu príšer. Treba hrať strategicky a bojovať naraz iba s malým počtom protivníkov.
- Najlepší spôsob ako opustiť hru, je opustiť ju cez možnosť save and exit. Pred plánovaným ukončením si preto doprajte pár sekúnd na to aby ste sa pomocou town portalu premiestnili do lokálneho táboriska a v kľude túto možnosť využili. Je totižto uvedené, že pri odchode z hry iným spôsobom je ešte asi 10 – 15 sekúnd Vaša postava zraniteľná (samozrejme, že v meste nie). Pokiaľ sa teda spoliehate na to, že tesne pred smrťou postavy stihnete resetnúť počítač, či vytrhnúť telefónny kábel z modemu, alebo zo steny, budete pravdepodobne sklamaní.
Náhľad fotografií zo zložky diablo
Komentáre
Prehľad komentárov
Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.